Hovi Group Oy (jäljempänä HoviKoti) ja sen konserniyhtiöt ovat sitoutuneet suojaamaan yksityisyyttäsi. Noudatamme kaikessa toiminnassamme voimassa olevaa henkilötietojen käsittelyyn liittyvää lainsäädäntöä ja lisäksi kunnioitamme odotuksiasi tietojesi käsittelyssä. Luottamuksesi on meille tärkeää.
Kaikki tiedot, jotka annat meille pysyvät luottamuksellisina. Luottamus ja vastuullisuus ovat toimintamme kulmakiviä ja siksi meille on ensisijaisen tärkeää, että asiakkaamme sekä muut sidosryhmämme ymmärtävät ja saavat läpinäkyvästi tietoa siitä, miten käytämme heidän henkilötietojaan.
Tällä sivulla annamme sinulle kokonaiskuvan siitä, miten käsittelemme henkilötietojasi HoviKodissa. Mikäli et löydä hakemaasi informaatiota tai sinulla on joku erityiskysymys koskien tiettyä informaatiota mikä askarruttaa, vastaamme mielellämme ja voit olla meihin yhteydessä kirjeitse tai sähköpostitse. Yhteystiedot löydät tämän sivun alaosasta.
Pyydämme sinua huomioimaan, että lainsäädännön muuttuessa tietosuojakäytäntömme saattavat myös muuttua. Löydät ajantasaiset tiedot aina tältä sivustolta.
Tämä yksityisyyden suojaa koskeva yleinen tietosuojapolitiikka on yhteinen kaikille HoviKodin konserniyrityksille Suomessa.
Noudatamme toiminnassamme seuraavia henkilötietojen käsittelyn yleisperiaatteita:
Lainmukaisuus, kohtuullisuus ja läpinäkyvyys
Käsittelemme henkilötietoja aina lainmukaisesti, eli käsittelylle on aina olemassa oikeusperuste. Lisäksi HoviKoti pitää aina huolen, että sinun ja muiden rekisteröityjen oikeudet ja vapaudet toteutuvat osana henkilötietojen käsittelyä. Henkilötietojasi kerääminen ja käsittely tehdään aina tiettyyn määritettyyn käyttötarkoitukseen, josta sinua tiedotetaan osana henkilötietojesi keräämiseen liittyviä toimenpiteitä. Tiedottaminen henkilötietojen käsittelystä tehdään tietosuojaselosteiden avulla, jotka löydät myös tämän sivun alalaidasta.
Käyttötarkoitussidonnaisuus, tietojen minimointi ja säilytyksen rajoittaminen
Keräämme ja käsittelemme ainoastaan tiettyä käyttötarkoitusta varten välttämättömiä henkilötietoja. Henkilötietojasi säilytetään tunnistettavassa muodossa vain niin pitkään kuin niiden käsittelylle tällaisessa muodossa on olemassa tarve. Tietojen säilytysajat perustuvat pääosin olemassa olevaan erityislainsäädäntöön, kuten sosiaali- ja terveysministeriön asetukseen potilasasiakirjoista (289/2009) ja lakiin sosiaalihuollon asiakasasiakirjoista (254/2015).
Täsmällisyys
Pidämme henkilötietosi täsmällisinä ja ajantasaisina. Epätarkat tai virheelliset tiedot poistetaan tai oikaistaan kohtuullisia toimenpiteitä käyttäen.
Eheys ja luottamuksellisuus
Henkilötietoihin sovelletaan salassapitovelvollisuutta ja niitä käsitellään aina luottamuksellisesti. Tämä varmennetaan asianmukaisilla organisatorisilla ja teknisillä toimenpiteillä, joiden avulla estetään tietojen luvaton ja laiton käsittely. Näiden toimenpiteiden avulla varmistutaan lisäksi, ettei henkilötietoja menetetä, muuteta tai tuhota vahingossa.
Keräämme sinusta vain tiettyihin laillisiin käyttötarkoituksiin tarpeellisia tietoja. Näitä ovat mm. asiakkaan hoidon suunnittelu, toteutus ja seuranta.
Työnhakijoilta kerätään rekrytoinnin kannalta välttämättömiä tietoja, työntekijöiltä työsuhteen kannalta tarpeellisia tietoja ja yhteistyökumppaneilta yhteyshenkilön tarpeellisia tietoja.
Tarkemmat tiedot henkilötiedoista sekä niiden käsittelystä löydät tietosuojaselosteista sivun alalaidasta.
Käsittelemme henkilötietojasi tarjotaksemme sinulle palvelujamme ja hoitaessamme asiakassuhdettamme. Keräämme, säilytämme ja käytämme asiakkaita koskevia tietoja myös asiakasviestintään, asiakkaan tunnistamista ja yksilöintiä varten sekä viranomaisille tapahtuvaa lakiin perustuvaa raportointia varten.
Työnhakijoiden osalta keräämme tietoja työnhakuprosessin tarpeisiin. Työntekijöiden osalta keräämme tiedot, joiden avulla kykenemme hoitamaan työnantajan velvoitteet työsuhteeseen liittyen.
Henkilötietojen käsittelyn on perustuttava laissa olevaan yhteen tai useampaan oikeusperusteeseen. Tässä avaamme ne oikeusperusteet, joihin me nojaudumme, kun käsittelemme henkilötietojasi. Emme kerää tietoja, jotka eivät ole tarpeellisia käyttötarkoitukselle.
Sopimus
Mikäli olet kanssamme sopimussuhteessa, tämä on tietojesi käsittelyn keskeinen käsittelyperuste. Tietojasi käsitellään sopimuksen täytäntöön panemiseksi tai sopimusta edeltävien toimenpiteiden toteuttamiseksi pyynnöstäsi.
Suostumus
Suostumus on oikeusperusteemme esimerkiksi sähköisessä suoramarkkinoinnissa. Suostumusta käytetään vain tiettyihin asianmukaisiin käyttötarkoituksiin ja mikäli käyttötarkoitus muuttuu, eikä toinen käyttöperuste ole voimassa emme käsittele tietojasi ilman uuden suostumuksen hakemista.
Rekisterinpitäjän oikeutettu etu
Rekisterinpitäjän oikeutettua etua käytetään henkilötietojen käsittelyn perusteena työntekijöiden osalta muun muassa organisaation riskienhallinnan toimenpiteiden suorittamiseen. Asiakkaiden osalta rekisterinpitäjän oikeutettua etua käytetään oikeusperusteena, kun asiakkaille markkinoidaan olemassa olevaan sopimukseen liittyviä palveluita, eikä markkinointia tehdä sähköisenä suoramarkkinointina.
Lainmukainen velvoite
Henkilötietojen käsittelyyn liittyy useita lainmukaisia velvoitteita, asiakkaiden, yhteistyökumppaneiden, työntekijöiden ja työnhakijoiden tietojen suhteen.
Tietoihisi pääsevät ainoastaan ne henkilöt, joiden työtehtävien suorittaminen vaatii sen. Käytössämme olevat tietojärjestelmät tukevat käyttöoikeuksien hallintaa, jonka avulla valvotaan ja seurataan henkilötietojesi tarkastelua ja käyttöä. Lisäksi koulutamme henkilökuntaamme säännöllisesti ja he ymmärtävät luottamuksen ja rekisteröidyn (esim. asiakkaan) yksityisyydensuojan merkityksen. Näin turvaamme tietojesi luottamuksen koko niiden käsittelyn elinkaaren ajan.
Tietojasi suojataan asianmukaisten teknisten ja organisatoristen toimenpiteiden avulla. Näitä toimenpiteitä ovat muun muassa:
Käyttäessämme ulkopuolisia palveluntarjoajia tai muita kolmansia osapuolia huolehdimme tarkkaan yksityisyydensuojasta. Vaadimme näiltä palveluntarjoajilta luottamuksellisuutta ja lain noudattamista sekä sitoutumista organisaatiomme tiedonkäsittelynperiaatteisiin ja käytöntöihin. Emme salli kolmansien osapuolten käyttävän tietoja omiin tarkoituksiinsa tai myyvän niitä.
HoviKodilla on olemassa toimintatavat, joiden avulla hallitaan epätodennäköisiä, mutta mahdollisia henkilötietojen tietoturvaloukkauksia. Näiden toimintatapojen tarkoituksena on tunnistaa mahdollisimman tehokkaasti henkilötietoihin kohdistuva tietoturvaloukkaus ja minimoida siihen liittyvät vahingot.
Henkilötietojen tietoturvaloukkauksella tarkoitetaan tietoturvaloukkausta, jonka seurauksena henkilötietoja päätyy sellaisen henkilön käsiin, jolla ei ole niiden käsittelyyn oikeutta tai tilannetta, jossa ne esimerkiksi tuhoutuvat. HoviKoti ilmoittaa henkilötietojen tietoturvaloukkauksista aina tietosuojaviranomaiselle, sekä tarvittaessa myös rekisteröidyille eli sinulle.
Mikäli havaitset HoviKotia koskevan henkilötietojen tietoturvaloukkauksen tai muun tietosuojaan liittyvän ongelman ilmoitathan siitä HoviKodin tietosuojavastaavalle?
Henkilötietojasi luovutetaan ainoastaan lain sallimissa rajoissa. Tietoja luovutetaan muun muassa viranomaisille, kuten Kelalle ja Aluehallintovirastolle. Lisätietoja rekisterikohtaisesta tietojen luovuttamisesta löydät tietosuojaselosteistamme.
Noudatamme tietojen säilyttämisessä lakisääteisiä velvoitteita. Kun henkilötietojen säilyttämiseen liittyvä velvoite poistuu, poistamme tai anonymisoimme tietosi.
Alla olemme kuvanneet oikeutesi ja niihin liittyvät periaatteet:
Vastaamme mielellämme kysymyksiin, jotka koskevat HoviKodin asiakkaan yksityisyyden suojaa.
Hovi Group Oy
Tietosuojavastaava
Kivimiehenkatu 4
37100 Nokia
ilkka.ruippo(at)hovikoti.fi
Tietosuojaseloste on kooste henkilötietojen käsittelykokonaisuudesta. Selosteissa on esitetty tietosuojaasetuksen edellyttämät rekisteröidyille toimitettavat tiedot tiiviisti, ymmärrettävästi ja yksinkertaisella kielellä.
Mahdolliset henkilötietopyynnöt voi lähettää HoviKoti-ryhmän ko. yksikön vetäjälle tai postitse yksikköön. Tiedot löytyvät nettisivuiltamme.
Sofiakylä Oy
Kivimiehenkatu 4
37100 Nokia
Asiakaspalvelu
044 906 6900
asiakaspalvelu@sofiakyla.fi
Riitta Peltonen
Toimitusjohtaja
050 487 2282
VASTAAVA
044 906 6901
Ryhmäkodit
Pihlajisto/Koivukuja
044 906 6903
Tammisto
044 9066 904
Kuusisto
044 906 6905
Vaahteramäki
044 906 6909
Sofiantähti
Kivimiehenkatu 10
37100 Nokia
Asiakaspalvelu
044 906 6900
asiakaspalvelu@sofiakyla.fi
Vastaava
045 660 1650
Ryhmäkodit
Petäjistö
045 664 7357
petajisto@sofiakyla.fi
Tuomisto
045 664 7358
tuomisto@sofiakyla.fi
Katajisto
045 664 7359
katajisto@sofiakyla.fi
Sairaanhoitaja
044 787 3969
SoffariKlubi
Kivimiehenkatu 10 A
37100 Nokia
Asiakaspalvelu
044 906 6900
asiakaspalvelu@sofiakyla.fi
Vastaava
045 660 1650
Päivätoiminta
soffariklubi@sofiakyla.fi
Ohjaajat
044 906 6907
045 110 2968
044 491 0740
044 748 5069
044 748 4848
Ryhmäkodit
Kissankulma
kissankulma@sofiakyla.fi
045 110 2921
Melukylä
melukyla@sofiakyla.fi
045 110 2923
Sairaanhoitaja
044 760 5418
Työtoiminta
Käpykaarti
044 906 6908
Lähiesihenkilö
044 493 1969
Keittäjä
044 906 6902
keittio@sofiakyla.fi
Puhtaanapito
045 110 2959
044 709 5942
puhtaanapito@sofiakyla.fi
LASKUTUS
Y-tunnus: 2344842-2
Verkkolaskuosoitteemme:
Operaattori: Apix Messaging Oy (003723327487)
Operaattorin tunnus: DABAFIHH
Verkkolaskuosoite: 003723448422
© 2024 Sofiakylä